Strony

niedziela, 16 grudnia 2018

Haiku - całkiem nowe na blogu

Postanowiłam rozszerzyć formulę bloga. Będę publikować napisane przez mnie haiku. To moje kolejne, nowe hobby od około roku które odkryłam przypadkowo ale mocno mnie wciągnęło. Z biegiem czasu napiszę trochę o samym haiku i o tym jak zaczęłam je pisać a dziś wiersz otwarcia - najnowszy jaki napisałam. Każdy będzie ilustrowany rysunkiem wykonanym przez moją córkę, która mieszka daleko ode mnie z tego względu mogę zamieszczać tylko fotograficzne kopie jej rysunków.

Miłorząb japoński (Ginko biloba) to moje ulubione drzewo. Kilka dni temu odkryłam, że w Lublinie, oprócz znanego mi okazu rosnącego przy ul. Lipowej (na placyku z ławkami obok przystanku prze wejściem na cmentarz), jest także przy samym wejściu głównym do Ogrodu Saskiego. Miłorząb ma piękne małe listki o kształcie wachlarza, które późną jesienią zmieniają kolor na żółty tak intensywny, że drzewo wprost świeci, nawet po zmierzchu.
O tym moje haiku.
P.S. W tym roku udało mi się kupić bardzo tanio sadzonkę miłorzębu japońskiego, więc jeśli przetrwa zimę będę miała swoje własne drzewo o czym marzyłam od dawna. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz