Strony

wtorek, 11 marca 2014

Nowa kategoria - co ci zrobi moj pies czyli goscinnosc w domu i zagrodzie

Od dawna fascynują mnie tabliczki umieszczane na bramach, ogrodzeniach, informujące o potencjalnym zagrożeniu ze strony zamieszkującego daną posesje psa. Wydawały mi się znakiem polskiej antygościnności i natrętnej potrzeby bronienia swojego terytorium. Podobnie jak stawianie wszędzie płotów, grodzone osiedla, monitoringi itp. Czyli spadek po epoce komunizmu, nieufnosc do "obcego" i traktowanie innych jak zagrożenia. 

Od dawna planowałam rozpoczęcie kolekcjonowania zdjęć tych tabliczek. Teraz, będąc w Niemczech widzę, ze takie ostrzeżenia nie są polską specyfiką. - są tu obecne. Zrobiłam kilka zdjęć i postanowiłam rozszerzyć zakres bloga i zamieszczać takie znalezisko w kategorii "zły pies". dzis pierwsze dwa okazy.

Znalezione: nie pamiętam, Billstadt, Hamburg, Niemcy

Wnioski: mój niemiecki jest taki powiedzmy basicowy, mam kłopot z tłumaczeniem, chętnie przyjmę pomoc. Na razie rozumiem to tak: "Uwaga mogę być w złym nastroju".

Znalezione: nie pamiętam, Billstadt, Hamburg, Niemcy

Wnioski: w tłumaczeniu wychodzi mi mniej więcej tak: "kiedy ja nie mam smyczy ty potrzebujesz dużo szczęścia i długie nogi".



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz